زينة تنفعل على أحد المتابعين بسبب معهد الأورام : ” اتنيل والنبي علشان مش وقتك “
نورت -

نشرت الفنانة المصرية ” زينة ” عبر حسابها الشخصي على موقع ” إنستجرام ” صورة صورة لسيدة تحمل طفلها المريض بالسرطان أمام المعهد باكية بعد الحادث الذي شهده معهد الأورام بعد انفجار سيارة أمامه وأسفر غن مقتل 20 شخصا وإصابة حوالي 50 .

وأعلنت زينة دعمها الكبير لمعهد الأورام وضحايا ومصابي الحادث ودعت للتبرع من أجل إعادة ترميم المعهد .

وكتبت زينة في تعليقها على الصورة قائلة : ” اللي أقوى من مرض السرطان نفسه اللي في عين الست دي خوفها اللي بيزيد علي ضناها في المرض جالها خوف أقوى من المرض نفسه.. حسبي الله ونعم الوكيل.. الواحد عنده كم وجع ومرارة غير طبيعية وعجز من نظرة الأم اللي ربنا العالم بقلبها واللي فيه ” .

وعن دعمها لهم ودعوتها إلى التبرع قالت : ” وفي كام أم زيها وفي كام قلب محروق علي ضناه مش مكفيهم وجع قلب كل أم علي ضناها من مرض ما بيرحمش وسهر ودعاء ووجع لا كمان يحرموهم من حس عيالهم في الدنيا .. أنت القادر الحكيم المقتدر المنتقم .. ياريت كلنا وأنا أولكم نحاول نتبرع وربنا يقدر الجميع يمكن نقدر ننقذ اللي باقي وربنا يقدرنا جميعا ” .

View this post on Instagram
f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)">
F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);">
F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);">

عاجزة قدام نظرة الرعب اللي اقوي من مرض السرطان نفسه اللي في عين الست دي 💔خوفها اللي بيزيد علي ضناها في المرض جالها خوف اقوي من المرض نفسه …حسبي الله ونعم الوكيل الواحد عنده كم وجع ومرراه غير طبيعية وعجز من نظرة الام اللي ربنا العالم بقلبها واللي فيه 💔 وفي كام أم زيها وفي كام قلب محروق علي ضناه مش مكفيهم وجع قلب كل أم علي ضناها من مرض مابيرحمش وسهر ودعاء ووجع لا كمان يحرموهم من حس عيالهم في الدنيا …انت القادر الحكيم المقتدر المنتقم … يااااارب انتقم من كل ظالم ارهابي قتل وأتسبب في موت أطفال مرضي غلابة ووجع قلوب امهاتهم ياريت كلنا وانا اولكم نحاول نتبرع وربنا يقدر الجميع يمكن نقدر ننقذ اللي باقي وربنا يقدرنا جميعا #حداد_علي_اطفال_مصر_المرضي الحداد المرة دي صعب اوووووي #مصر_قويه_بولادها_وجيشها #حسبي_الله_ونعم_الوكيل #اطفال_مرضي_يا_كفره

A post shared by Zeina Reda (@zeinareda29) on

ليأتي تعليقا من أحد المتابعين ساخرا منها وطالبا إياها بالتبرع قائلا : ” طب طالما قلبك وجعك من الصورة دي ما تساعدي الناس دي .. مش انتي بس باقي الفنانين بدل الساحل والحفلات اللي بملايين وجهة نظري الكلام أو بوست مش هيعمل حاجة .. أكيد حضرتك هتردي وتقولي مين قالك إني مش بساعد الناس دي أو غيرهم وأنا هقولك إيه الفايدة طالما المساعدة مش في المكان الصح ” .

وجاء رد زينة بانفعال على تعليق المتابع موضحة إنه ليس الوقت المناسب للحديث عن تلك الأمور وكتبت قائلة : ” اتنيل والنبي علشان مش وقتك الواحد قلبه بيتقطع بجد اسكت خالص أنا بموت ومش فايقة لك .. اتبرع ولا ولو بـ10 جنيه وانا اتبرعت وكل ما هقدر هتبرع .. مبسوط كده لازم اقول ” .

 

 



إقرأ المزيد